Intensivkurs
för B-körkort

Ta en intensivkurs för B-körkort i Järvsö

En intensivkurs är ett bra alternativ för dig som vill satsa nästintill all din tid under en kortare period för att intensivt satsa på att ta ditt körkort. En intensivkurs är i sig ingen garanti till körkortet men tillsammans med dig väljer vi ut det paket som passar efter DIN förmåga. Vi hjälper dig hela vägen i mål och för många elever räcker det med en intensivkurs.

Intensivkursen passar dig som har svårt att få tiden att räcka till. När du väljer en intensivkurs för körkort så ingår följande:

• Boende i egen stuga på Järvsö Camping, ett stenkast från trafikskolans lokal
  • 10, 20, 25 eller 30 körlektioner á 50 min.
  • Körkortsteori med lärarledda teorilektioner, körkortsboken, dataskrivningar i vår datasal eller via internet.
  • Lån av bil vid körprov
  • Tillgång till datasal för internet och teoristudier.

Körkortslån

Upplev Järvsö i samband med din intensivkurs

Vi på Järvsö Trafikskola tror på att blanda nytta med nöje, så på er lediga tid finns det mängder med roliga aktiviteter att göra runt om i Järvsö. Här får du några bra tips:

VINTER

SOMMAR

Detta och mycket mer finns att göra i Järvsö! Tveka inte att fråga oss så ska vi se till att göra er resa till körkortet oförglömlig ♡

Hur många körlektioner behöver jag?

Nedan listas olika nivåer av förkunskaper och det antal körlektioner vi uppskattar att du behöver. Skulle du behöva fler lektioner än du bokar nu så försöker vi hinna med det under innan körprovet, behöver du inte alla lektioner du bokat så betalar vi tillbaka.

Nivå 1:
Du är nybörjare men har övningskört privat.
Du behöver ca 30 körlektioner

Nivå 2:
Du behärskar styrning, växling, bromsning, krypkörning & start i motlut.
Du behöver ca 25 körlektioner

Nivå 3:
Du kan självständigt manövrera bilen och anpassa hastigheten i olika trafiksituationer.
Du behöver ca 20 körlektioner

Nivå 4:
Du behärskar parkering hjälpligt, utför på/avfart på större landsväg, anpassar hastigheten i olika situationer, hanterar risker och samspelar med övriga trafikanter.
Du behöver ca 15 körlektioner

Nivå körklar:
Om du har kommit ännu längre och bara behöver någon körlektion innan körprov/nytt körprov kan du kontakta oss så hjälper vi dig vidare!