Körkortsutbildning
för personbil

Ta körkort för personbil i Järvsö

Handledarkurs för privat övningskörning

För att övningsköra privat behöver du och den du vill köra med (din handledare) gå en handledarkurs (även kallat introduktionsutbildning). Detta kan du göra hos oss på Järvsö Trafikskola. Syftet med introduktionsutbildningen är bland annat att ge vägledning för blivande handledare och elever inför den privata övningskörningen samt att främja trafiksäkerheten och miljön under körkortsutbildningen.

När handledaren har fått ett godkännande från Transportstyrelsen och du har ett giltigt körkortstillstånd kan ni börja övningsköra. Tänk på att alltid ha en grön övningskörningsskylt synlig på bilen. Övningskörningsskylt finns att köpa hos oss.

Har ni frågor om introduktionsutbildningen som ni inte hittar svar på, eller helt enkelt hellre pratar direkt med oss, är ni självklart välkommen att kontakta oss!

B-körkort

På Järvsö Trafikskola erbjuder vi utbildningar för bland annat B-körkort, utökat B-körkort (B96) samt BE-körkort (personbil med tungt släp).

Vi planerar och anpassar körkortsutbildningen efter elevens krav och önskemål för att resultatet ska bli så bra som möjligt. Körlektionerna schemaläggs vid bokning eller efterhand. Kom ihåg att du måste boka i god tid för att få en tid som passar dig.

Vi erbjuder teorilektioner i vår lokal på Tuvavägen 1 i Järvsö. Alternativt, eller i kombination med, teoriböcker och digitalt studiematerial. Datatester är ett krav för att trafikskolan ska boka dina prov.