Boka din utbildning
på Järvsö Trafikskola

Här kan du boka tid till våra olika utbildningar. Klicka på den utbildning du är intresserad av för att göra din bokning. Hittar du inte det du letar efter eller har frågor är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Intensivkurs

För dig som snabbt och smidigt vill ta körkort erbjuder vi intensivkurser för bilkörkort i Järvsö, med start varje måndag, året om. Hur snabbt och väl du lyckas att ta ditt körkort beror till stor del hur motiverad du är, men att körkortet inom 2-4 veckor är fullt möjligt.

Riskutbildning 1

Riskutbildning 1 (även kallad riskettan) är den teoretiska delen för riskutbildning (för både för A- och B-körkort) – och handlar bland annat om vilka risker bland annat alkohol, droger och trötthet medför i trafiken, och vad du kan göra för att minska eller undvika dem.

Riskutbildning 2

Riskutbildning 2 (även kallad risktvåan eller halkbanan) är den praktiska delen för riskutbildning (endast för B-körkort) – och syftar till att du praktiskt får uppleva hur det känns att köra på halt underlag och för att lära dig om andra riskfyllda trafiksituationer.

Handledarkurs

För att övningsköra privat behöver du och den du vill köra med (din handledare) gå en introduktionsutbildning (även kallad handledarkurs). Utbildningen pågår i ca 3 timmar och ger information om handledaransvar vid övningskörning. Vi bjuder även på fika under utbildningen!

Körlektion

För dig som redan är inskriven som elev hos oss på Järvsö Trafikskola finns möjlighet att enkelt skicka in en bokningsförfrågan för körlektioner med önskat datum och tid direkt via hemsidan, men är du inte inskriven kan du också enkelt skriva in dig via hemsidan.

Teorilektion

En viktig del i din körkortsutbildning är att ta till dig den teoretiska kunskapen för att i slutändan kunna klara teoriprovet. Det finns många sätt att ta till sig alla kunskaper. En av dessa är att gå på lärarledda teorilektioner på plats i vår lektionssal. Tid bokar du enkelt via hemsidan.